Subnormalia, azaz Doktorland

Két verzió van:
A. bértollnokok vagyunk és a szociktól / libsiktől / narancsmanóktól / radikálisoktól kapott luxuslimuzinokkal osonunk atombunkertől atombunkerig;
B. hiszünk a kussolás bűnös mivoltában...

* * * * * * * * * * * * * * * *
Ha esetleg nem bírod magadban tartani:
subnormalia-kukac-freemail-pont-hu
* * * * * * * * * * * * * * * *

Blogz & linkz

Gulyásdemokrácia

Lashee

Mandiner

Medwe

Michael Knight

Oszkó Péter

Tóta W. Árpád

Vastagbőr

Véleményvezér

Zoli vagyok

+

Linkcsere partnerek





Google PageRank
blog

Portfolioblogger

Portfolio hírek

Hirdetés

Laszt kommentz

  • theos tzilag: "rokknyugger" Sok van . De nem homogén csoport egységesen kezelhető problémája. Valahová leírtam ,... (2018.08.23. 16:31) Omnipotens titánok
  • Szúrófény: @micimate: Tacitustól tudom, hogy azért lesz valakiből politikus, mert lopni akar. Jancsó Miklós "... (2014.08.02. 06:45) Egy illuzionista lázálma
  • Szúrófény: Nem messzi tájak felfedezője Demagógiában járt Göre Gábor Demagógia hatalmas, mondhatnám határt... (2014.08.02. 06:32) Álszent igazságosztás
  • Szúrófény: Abszurd mese Hol volt, hol nem volt az állami vagyon. A moszkvai világbirodalmon túl, az átláthat... (2013.05.29. 03:57) Abszurd vonal,...
  • Holnap Kapitány: Alternatív évértékelés, a hippikorszak muzsikájával: iloveyouso.blog.hu/2012/02/07/a_balkanra_tart (2012.02.08. 10:22) Az illuzionista hibajavítás
  • Utolsó 20

Egy mindenki ellen, mindenki egy ellen

2010.12.07. 14:05 | jolanbela | 69 komment

Címkék: gazdaság usa eu kósa lajos szíjjártó péter moodys hitelminősítők kedves vezető matolcsy györgy portfolioblogger költségvetési tanács ngm gazdasági szabadságharc

Valami hasonlóval lehet illetni azt hiszem a Kedves Vezető Szent Jobbjának a reakcióját a Moody’s kétfokozatú leminősítése után. Hasonlóan épületes reakciót köhögött ki Kósa Lali is, miszerint:

„A debreceni polgármester hangsúlyozta: nekik arra kell elsősorban figyelni, hogy mit mondanak a magyar választók.”

Lali! Mit akartok nyerni? Népszerűségi versenyt? Abban kétség kívül jól álltok, DE...

Meg kéne próbálni a habzó szájú populizmust elhagyni, mert nyilvánvalóan Lali is tökéletesen tisztában van vele, hogy a magyar gazdaság méreteiből eredően alapvetően exportvezérelt. Az önellátás egy mítosz. Ahhoz, hogy a világ fejlett részeinek életszínvonalán legyen lehetősége élni a magyar embereknek az export/import nélkülözhetetlen, ilyen formán pedig igencsak kétséges, hogy mennyiben lesz ebben segítségünkre, ha az EU szakértőit vagy a potenciális befektetőket, illetve minősítő intézeteiket lehülyézzük. Magunkat meg a legokosabb és legtehetségesebb válságkezelőknek tüntetjük fel. Már-már – némi áthallással – majdnem sikernek adta el Szóvivő Petike a leminősítést, merthogy a Kedves Vezető, mint az ország elsőszámú orákuluma ezt is megjósolta. Képességei e téren is jobb keze, Matolcsy Vátesz György képességeivel vetekszenek. Kezdem úgy érezni mintha e két titán, gigászi küzdelembe kezdett volna, hogy ki tud nagyobbat mondani. Ki tud nagyobb illúziót kelteni? A párharcban jelenleg Matolcsy egy hajszálnyival előrébb van, mert csudiszép álomvilágot festett a befektetőknek legújabb nekik szóló közleményében, illetve egészen 2030-ig megvan a tuti, de a részleteket egyenlőre nem árulta el.

A helyezetnek furcsa pikantériája, hogy a hitelminősítők pont amiatt minősítik le az országot, mint amivel Matolcsy Vatesz György érvel a leminősítés ellen, tudniillik, hogy tartani fogjuk a hiánycélokat. Csakhogy a hitelminősítők a cél érdekében választott módszerekben nem látják a fenntarthatóságot (mondjuk én se, ha ez számít valamit), azaz a számok jövőre vagy max. két évig jól fognak kinézni, de komoly államűködésbeli változtatások nélkül a hiány nemhogy újra termelődik, hanem sokkal nagyobb lesz, mint előtte. Ráadásul a hitelminősítők nem csak az újságokból tájékozódnak felszínesen, hanem a külföldi figyelmeztetések ellenére most kinyírt Költségvetési Tanács is, illetve saját minisztériuma is ellentmond Matolcsy Vátesz György érvelésnek.

Különösen annak tükrében érthetetlenül arrogáns a Kedves Vezető és Szent Jobbjának viselkedése, hogy az EU-ban nálunk erősebb gazdaságok is komoly bajba kerültek, illetve potenciálisan esélyesek rá. Ráadásul az amerikai tagállamok és nagyvárosok is jó sok adósságot halmoztak fel, aminek igencsak komoly kockázata van. Persze az USA egyenlőre beindította a nyomdagépeket és önti a dollárt a gazdaságba, de mi lesz ha nem tudják olyan gyorsan nyomtatni, mint amilyen gyorsan elfüstölik a pénzt, vagy egyszerűen az értéke a sok nyomtatás miatt elkezd megroggyanni.

· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://subnormalia.blog.hu/api/trackback/id/tr992499414

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Így történt az eset 2010.12.08. 00:55:25

John kólát szürcsölgetve meredt ki az ablakon a Moody's székházából a londoni Cityben, és elnézte a ködös angol háztetőket. Hétfő reggel volt. Kegyetlenül fájt a feje. "Tegnap megint eggyel több volt a whisky a kelleténél" - morogta maga el...

Trackback: IMF: gyógyszer vagy félrekezelés? 2010.12.07. 17:18:29

Az IMF, azaz a Nemzetközi Valutaalap 1945 óta a nemzetközi monetáris rendszer központi szerve. 187 állam a tagja, amelyek meghatározott kvóta (gazdasági súlyuk) alapján járulnak hozzá az alaphoz, és ez alapján kölcsönöket vehetnek fel adósságaik törles...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.12.07. 16:11:14

Biztos vagyok benne, hogy bárhogyan forduljanak is az események, Szíjjártónak lesz rá magyarázata.

dr kíváncsivagyok 2010.12.07. 16:12:56

Attól félek,"komoly"adu van a talonban a kormány kártyapartijában : ha nem jönnek össze a dolgok (márpedig miért jönnének össze, a semmi szorozva is semmi ! ) A KORMÁNY EGYSZERŰEN LEÍRJA AZ ÁLLAMADÓSSÁGOT ! Ne legyen igazam, de akkor aztán tényleg magunkra maradunk.

Martian (törölt) 2010.12.07. 16:15:31

Persze, ez így hülyeség, amit Lajos úr mondott... de ma már a Moody's-t sem veszik túl komolyan, a válság alatt többször is melléfogtak.

dr kíváncsivagyok 2010.12.07. 16:16:55

@agyvihar: Én ma reggel néztem a királyi TV - ben Kósa vergődését , mert ne higgye senki , hogy úgy történt , ahogy a médiában le van írva ! Nem bizony, csak hebegett-habogott és legalább 15 -ször szájára vette "a nép megszorítását" , de a kérdésekre ....nemes egyszerűséggel demagógiával , konkrét válaszokat NEM ADOTT !

orient 2010.12.07. 16:18:31

VÉgre valaki aki érti is miről van szó.

Nem kell a multik seggét sem nyalni, de ők szükségesek a magyar gazdaságban nagyon is. Nélkülük nem megy jelenleg. Kár kicseszni velük mert nem az ellenségként kéne felfogni. SOk ezer embert kiképeztek, betanítottak bizonyos dolgokra, erre kéne magyar cégeket alapozni. Akár autó és más elektronikai termékeket...stb. Elszívva finoman a multiktól. Mikor ezek a gyárak, márkák és termelés megerősödik (min. 5-10 év) és lesz önnálló magyar ipar, termelés, vállalat, akkor ki lehetne rúgni a multikat, vagy adóztatni őket úgy hogy maguktól mennek el. De amig nincs aki átvegye a helyüket ez nagyon nagy öngól sajnos. 20 év hibáit nem lehet helyrehozni fél év alatt még 2-3 dal sem, ezt be kéne látnia a fidesznek mert óriási károkat okoz az országnak és a DOLGOZÓ RÉTEGNEK! Persze az ingyenélőknek minden jó lesz, kapják a segélyeket ezentúl is, választók meg megszavazzák őket megint, mert van elég nyugdíjas és rokkant akik ki vannak elégítve! Csak ez számít, hogy milyen áron az más kérdés, hogy a mi jövőnket élik fel ezzel a dilettantizmussal.

dr kíváncsivagyok 2010.12.07. 16:20:48

@Martian: Hát igen , ha csak a Moody's b...gatna minket...... de nem csak Ő , az egész világ ( kivéve : Argentína és a lámapásztor országa ) Tényleg , valaki említsen már meg egy támogató , egyetértő Politikust, Gazdasági szakembert , vagy Országot.....

2010.12.07. 16:25:13

Ezek szerint a M. ELŐRE minősít le minket?? (Valakik súgnak nekik, és ők nem a barátaink.)

Rive 2010.12.07. 16:25:49

@orient: "Akár autó és más elektronikai termékeket...stb. Elszívva finoman a multiktól. Mikor ezek a gyárak, márkák és termelés megerősödik (min. 5-10 év) és lesz önnálló magyar ipar, termelés, vállalat, akkor ki lehetne rúgni a multikat, vagy adóztatni őket úgy hogy maguktól mennek el."

Hogy finoman fogalmazzak: nem igazán vagy képben a versenyképes termeléshez szükséges beruházási és fejlesztési költségeket illetően. A 'multikat' se tiz, se száz év múlva nem lehet kirugni, szimplán mert hazai forrásból tökéletes képtelenség velük versenyezni.

kigyurt álat 2010.12.07. 16:32:14

Nem kellene a befektetőt és a hitelezőt összekeverni.
Talán azt kéne végiggondolni, kinek mi az érdeke, és sokminden megvilágosodna. A Moody's minősítése a hitelezők kedvében akar járni, akik minél többet akarnak hitelezni az államnak, minél magasabb kamatra. Mi pedig ennek a fordítottját akarjuk. A befektetőket viszont szeretjük, ha ipart, fejlesztést telepítenek ide. Világos, ugye?

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.12.07. 16:38:15

Pécsi jelenség:
Az Állami Számvevőszék kiterjedt vizsgálatot folytatott a pécsi önkormányzat 2007-2010. évi gazdálkodásáról. Az anyag egyértelműen fogalmaz: 2007. évtől az önkormányzat fizetőképessége folyamatosan javult.

Az időközben az Európai Beruházási Banknál felvett hitel és a kibocsátott kötvény összességében magas kockázatot jelent a gazdálkodás tekintetben. Az önkormányzat költségvetési hiánya 2007-ben 2.3 milliárd Ft., 2008-ban 2 milliárd Ft., 2009-ben 1.3 milliárd Ft. volt, azaz folyamatosan csökkent (jelentés 21.oldal). A felvett hitelekből megvalósult beruházásokat a pécsiek saját szemükkel láthatják. Az ÁSZ semmilyen kirívó törvénytelenséget nem talált, a 4 évvel ezelőtt tett javaslatai majd 80 %-a teljesültek. Az önkormányzat vagyona az ingatlanértékesítések ellenére, a sikeres EU-s pályázatoknak köszönhetően 22,4 %-kal nőtt.(jelentés 16. oldal). Éppen ezért érthetetlen Páva Zsolt reakciója, hogy kaotikus állapotok jellemezték az elmúlt évek gazdálkodását. Ilyen kifejezést, kijelentést az ÁSZ jelentése nem tartalmaz.

Páva Zsolt azonban mélyen hallgat az ÁSZ 2010. évre vonatkozó megállapításairól. Arról, hogy az ÁSZ kifejezett kérése ellenére az önkormányzat a 2010-es költségvetésben nem szerepeltette a költségvetési hiányt, ráadásul 400 millió Ft-tal kevesebbel számolt, mint a valóságos és ezzel megsértette az Államháztartási Törvény 69 § (1) b.)-ját! Arról is hallgat, hogy 2010-ben a költségvetés hiánya 4,5 milliárd Ft. (jelentés 36. oldal). Ez nem felelős gazdálkodás, és ezért nem kellett volna 2010.-ben 80 millióért átvilágítási anyagot megrendelni, majd 2011-ben erre további 20 millió Ft-ot elkölteni.

ostván 2010.12.07. 16:41:47

@tálca nélküli miniszter: Igen. A leminősítés a jövőbeli hitelnyújtóknak ad támpontot. Emiatt egy ilyen minősítés vissza is fordítható (lenne), ha lecserélnénk pár fejet és a törvényhozók-jövőtervezők újraírnának sok-sok intézkedést. Csakhát azok fájdalmas dolgok lennének.

orient 2010.12.07. 16:43:04

@Rive: AZért kéne megtámogatni őket keményen. Jobban mint a multikat, itthon, de ettől még nem kell elüldözni az itt lévő gyárakat és befektetéseket. A 2 nem zárja ki egymást. A mercedes gyár nem ide termel, de az audi sem és a magyar cégnek sem MO kéne legyen a célpontja, hanem az európai majd világkereskedelem. Az x gyár ami itt megnyílik az valahol nyugaton bezár és ott az emberek nem felsóhajtanak, hogy végre elment hanem anyáznak mert nem lesz munkájuk...itt meg mindenki anyázza a multikat. Szlovákiában, Cseheknél, Lengyeleknél mindenki örül ha egy nyugati gyár odatelepszik, pörög is a gazdaságuk, ti barmok itt meg anyáztok ha idejönnek és vasvillával kergetnétek el őket, mert valóban dolgozni büdös a magyarnak. Ha nem lenne az akkor a munkával foglalkozna és nem a multikkal és mindenki mással hanem tenné a dolgát nyavajgás nélkül. Képzeld más keleti országokban is a multikból élnek az emberek és kkv-k is és nem panaszkodnak, hanem örülnek neki,mert 100x jobban megy ott mint itt. Magyarország baja nem a multi hanem hogy nem jött ide elég multi, a magyar cégeket az egekig adóztatják(nem a multi miatt hanem a hagyó és demsky féléknek legyen betevőjük..), és fent mindent szétlopkodnak, ezenkívül fentartanak egy gigászi méretü államig. és önk. rendszert ami Angliát is ki tudná szolgálni nem egy ilyen kis pici országot!
Örülnétek neki hogy a német autógyár nem saját országában gyárt, hanem idehozza. Mit szolnál hozzá ha a világhíres magyar kocsikat moldovában gyártanák? Itt meg a tulajdonosok csak élveznék a bevételt de neked egy árva buznyák sem jutna belőle? Szerinted a németek annyira örülnek mikor azt hallják itt rakják össze az audi-jukat, vagy mercedes-üket? Hülye barmok, majd ha mind elmennek és lesz 50% munkanélküliség akkor majd mindenki egymást fogja ütni verni a kajáért, mert szar se lesz itt. MInd mentek majd a CBA-ba csak a CBA nem fog munkát adni 2 millió embernek sok eszetlen. Szépen fel kéne építeni magyar ipart, gazdaságot, szüntetni a multiktól való függést...stb. és ha sok év alatt ez megvan akkor lehet elkergetni őket ha van alapja , mert megállunk a saját lábunkon is. Jelenleg nem állunk és ez életveszélyes amit csinálnak!

Bár igazad van, mert magyar multi a büdös életben nem lesz Magyarországon, mert ahogy egy magyar cég elkezd nőni és nagyobb méreteket ölteni elmegy kínába...

Rá Dios 2010.12.07. 16:49:38

Már akkor sem voltak boldog, amikor azt gondoltam, csak hazudnak, hogy tetsszenek, de most már szomorú vagyok, mert elhinni látszanak, amit mondanak...

Rá Dios 2010.12.07. 16:50:37

...sem voltam boldog...(Sorry)

igényes 2010.12.07. 16:52:32

Szerintem ezt nem a FIDESZ készítette. Szerintem nem bírálta sem az LMP, sem a JOBBIK, sem az MSZP. Csak a Fidesz nem ért egyet ezzel.

igényes 2010.12.07. 16:54:17

Szerintem ezt nem a FIDESZ készítette. Szerintem nem bírálta sem az LMP, sem a JOBBIK, sem az MSZP. Csak a Fidesz nem ért egyet ezzel.

igényes 2010.12.07. 16:55:34

www.youtube.com/watch?v=p8NLkH4W-3g&feature=related

Szerintem ezt nem a FIDESZ készítette. Szerintem nem bírálta sem az LMP, sem a JOBBIK, sem az MSZP. Csak a Fidesz nem ért egyet ezzel.

Devil 2010.12.07. 16:57:08

„A debreceni polgármester hangsúlyozta: nekik arra kell elsősorban figyelni, hogy mit mondanak a magyar választók.”

Nem hiszem hogy tenyleg erdekelne, es azt sem hiszem hogy boldog lenne tole.

Publius Decius Mus 2010.12.07. 16:58:19

Van itt némi kupi a fejekben. A hitelminősítők a gazdaságot annak megfelelően értékelik, hogy a pénzpiacoknak mi a jó, nem pedig, hogy mi a jó a reálgazdaságnak. Amikor arról van szó, hogy ezt nézik a befektetők, ez csak a pénzügyi befektetőkre vonatkozik, annak meg alig van köze a munkahelyekhez. A reálgazdasági befektetőket mindez alig érdekli (Mercedes, Audi).

A Forint árfolyamán tudnak babrálni ezek a külföldi intézetek és meg is teszik (ez csúnya ügy pl. Görögország bedöntését egy egy évvel korábbi konferencián gyakorlatilag egy közös értekezleten találták ki). Másrészt a Forint leértékeése pedig előnnyel is jár, pl a hazai gazdaság megpörgetésével az import kárára - Kína ezzel operál.

igényes 2010.12.07. 17:02:58

@Devil: Igen ezt mondta, de az a baj, hogy 2 500 000 választotta meg őket, és a magyarokat nem képviselik. Alázzák és megalázzák. A devizahitelesek futnak a halálba, mert szeretnék fizetni a tartozásukt, dolgoznak, száguldanak az utakon, hogy tudjanak törleszteni. A Kósa pedig stadiont épít a nyereségéből, Orbán Mikulás ünnepségekre jár, Rogán piál, a belvárosban, mint egy alkoholista. Hol van Pokorni, Hol van a többi értelmes?

SzaGyu 2010.12.07. 17:03:33

Azt azért meg kell hagyni, hogy a Moody’s is, meg mások is, nagyon könnyen minisítgetnek. Talán azért, mert ebben is a messzi nyugat pénzét látják.
Majd akkor fognak bennünket igazából leminősíteni, ha Orbán nullázza az államadósságot.

Persze ebben is csak "pillanatnyi" vesztés lenne, mert ugye annak idején a lengyelek is tettek hasonlót és mégsem dőlt össze a gazdaságuk. Talán ebben a veszélyes lépésben ha minden kötél szakad, Orbánnak lépnie kellene.
Ebbe a nagy államadósságba nem a kormányok mentek bele önként, hanem a nyugat mézesmadzaga volt, még hajdanán.
Ezzel (előre számítva) megbuktatták a szocialista rendszert, és hasonlóan de hosszútávon ismét buktatás lesz.
Ha nem is buktatás, de előbb utóbb gyarmatosítás.
Ezen keresztül Orbán felismerte a az IMF és az EU hosszútávú politikáját.
A világválság generálója pedig az USA, és még egy-két nagyhatalom.
Ez nekik jó. Függetlenül attól, hogy mit mondanak.

igényes 2010.12.07. 17:05:34

@orient: A CBA vezetése igen bőkezű! Krupp és Baldauf. Osztogatnak! A beszállítókat nagyon átverik.

megrettent 2010.12.07. 17:05:50

@orient: "Bár igazad van, mert magyar multi a büdös életben nem lesz Magyarországon, mert ahogy egy magyar cég elkezd nőni és nagyobb méreteket ölteni elmegy kínába..."

Graphisoft, Albacomp, Synergon, IND, Fornetti, Mogyi kft ?

orient 2010.12.07. 17:06:56

@megrettent: kívánom legyen hosszabb a sor...

bg23 2010.12.07. 17:07:39

Kedves cikkíró!

A magyar nyelvben az "egyenlőre" és az "egyelőre" nem ugyanaz. Az emberek túlnyomó többsége sajnos eltéveszti. Ebben a cikkben is hibásan áll. (Helyesen: egyelőre).
Üdv.

pistola 2010.12.07. 17:13:20

orbán takarodj! :) csak kipróbáltam hogy hangzik. jól! :)

Rá Dios 2010.12.07. 17:14:19

@igényes: Krupp és Baldauf, két vereckei magyar...:-)
Gondolom, ott álltak őseik a hágón, ahogy szivárogtak befele eleink és akciós honfoglalási kellékeket árultak nekik.

SzaGyu 2010.12.07. 17:14:22

@bg23: Neked már nagyon jól mehet a sorod ha ilyen semmiségek is szúrják a szemedet.
Akkor ne olvas a netten, mert minden oldalon van hiba. nem is egy. Te kis nyelv ész!

orient 2010.12.07. 17:14:31

@igényes: én nem dicsértem a CBA-t félre ne értsd. Utálok minden céget amelyik bármelyik politikai erőhöz húz...csak itt sokan azt hiszik majd a magyar cégek helyettesítik a multikat. Hát nem fogják, nem annyira erősek. Ez lehetne terv de évekbe évtizedekbe kerülne ebbe a helyzetbe kerülni, most nem megy. A szar CBA kitöltené a tescó hagyta ürt csak ha senki más sem jön ide ez miatt, pl. autógyárak és más befektetések, mert egy kiszámíthatatlan, multiellenes ország hírében állunk akkor már a CBA kevés lesz. Ez nem a tescóról szól, meg 1-2 multiról akik adóztatva lettek, hanem a többiről aki vagy ide sem jön, vagy a meglévő gyárak akik elviszik az óriási termelését egy normálisabb országba. Export akkor szépen fog kinézni, egy export orientált országban ahol csak ez nem lett még szétcseszve. A rohadt arrogáns fidesz...

tolsztoj 2010.12.07. 17:14:42

@igényes:

Otthon mindenki aki a Maszop-Szadeszra szavazot 1994-ben,2002-ben,2006-ban szépen álljon a tükör elé és mondja el tükörképének: hülye vagy, hülye vagy, hülye vagy - és utána imádkozzon:
Ó, Istenem én voltam az a marha aki ezt a psichopata rablótolvajt a miniszterelnöki székbe segítette! Elnézést kérek tőletek, magyarok akár az anyaországban, akár a megszállt területeken laktok, mert az én mérhetetlen butaságom volt az, amely együttszavazó társaimmal segítette ezeket a hazaárulókat, hogy tönkretegyék ezt az országot.
Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa!
Ámmen....

igényes 2010.12.07. 17:16:51

@SzaGyu:
Én a magam részéről nagyon bízom az orbánban. Ez az ember, vagy hülye, vagy zseni?

Magamban nem bízom, mert én valószínűleg hülye vagyok. Bízom egy olyan emberben, aki családjával elmegy a Pápához, csomagért, szarik az országra! SMS-ben viszont gyermekei nagyon jók. Az ország sorsa nem számít, csak a CSALÁD, megigérte orbán, hogy a Pápa térden állva fog könyörögni neki. Nem bosszantó? Ratzinger napidíja nem piskóta! 10-20 milliárd a perselybe! Hülye vagy te orbán?

folyamatábra 2010.12.07. 17:17:44

"komoly államűködésbeli változtatások nélkül " - persze. De az majd 2012-től lesz aktuális. Azért kell az átmeneti szakasz a különadókkal, hogy elő lehessen készíteni a szerkezeti átalakítást.
Aki ezt most reklamálja, az úgy csinál, mint amikor kihúznak egy embert a pöcegödöből, ő meg azt kéri rajta számon, hogy büdös. Ja.

igényes 2010.12.07. 17:19:48

@tolsztoj: Nem tudok agresszívan válaszolni, csak annyit mondok ezek rosszabbak! (Fidesz ék) A magyar haza árulói!

lac666 2010.12.07. 17:20:13

Nem tudom eldönteni elsőre, hogy a kósa ennyire hülye, vagy ennyire hazug!

lac666 2010.12.07. 17:21:28

...vagy egy hazug hülye!

orient 2010.12.07. 17:21:41

@tolsztoj: mszp-szdsz re azok az ingyenélők szavaztak akik bevették azt a populista maszlagot amit mist a fidesz tökéletesen visz tovább. Ahol nem lesz megszorítás mindenkinek arany élete lesz és mi mindent széppé teszünk majd...stb. Ezt beszopta a sok nyugdíjas, rokkant és egyéb segélyen tengődő nyomorult akiket a bajnai jól pofánvert és most viktorkának hisznek. AZt a kocsit amit az mszp a szakadék szélére vitt és éppen, csak le nem zuhant, most viktorkáék szépen rugdossák, tolják amig tényleg lezuhan, ahelyett hoyg visszahúznák.

pr év múlva visszatérünk majd a beszélgetésre és meg lesztek lepődve milyen szar élet lesz itt.. De akkor majd lehet kenni megint a zsidókra, a IMF-re, multikra...stb. mindenkire, akik minden más kelet és nyugat európai országban jelen vannak és még is jobban élnek mint mi, ahol nem dilettáns szar kormányok vannak (görög, spanyol, portugál...stb.)

igényes 2010.12.07. 17:22:43

@orient: A CBA nem jobb, mint a multik. Vesznek lejárt sört. meg ez a hülye Illés, nem figyel rájuk a dobozos sörök miatt sem. A CBA bátra vásáról Németektől lejárt árut, ez biztos!

SzaGyu 2010.12.07. 17:23:04

@tolsztoj: Nem ők tették tönkre az országot.
Az országot Te, Ő, és Én tettem tönkre azzal, hogy egyre nőttek az igényeink, egyre több fizetést akartunk, egyre többet költöttünk.
Mindezekre gazdasági fedezet nem volt, mert ami lett volna, azt kivitte a nyugati multi. Tehát: A fedezetet hitelből kellett pótolni!

Nem de?

igényes 2010.12.07. 17:23:48

@lac666: A Kósa nem hülye! Gazdag ember!

orient 2010.12.07. 17:29:11

@SzaGyu: fejezd már be ezt az azérélünk rosszul mert a multi kivitte dumát. A multi kiviszi a cseheknél, lengyeleknél, szlovákoknál is a lóvét még is 1000x jobban élnek mint mi. Felejtsd már el ezt a politikus etetést a multik tehetnek mindenről..mi tehetünk róla mert nagyok az ígényeink és a magyar mindent az államtól akar ahelyett hogy lenne egy 65 éves nyug. korhatár. És csak a nagyon súlyos betegek kapnának állami pénzt. Cserébe mindenkit vissza kéne zavarni dolgozni, a közalkalmazottak felét kirúgni és alacsony adókkal pörgetni a gazdaságot. Alacsony adók 2011től szart sem érnek ha közben ugyanúgy fejre adják a segélyt mert ugyanúgy nem fog elmenni dolgozni akit az állam eltart....id. fentebb. Közalkalmazott nem munka, hanem ingyenélés, tiszt. kivételnek: Rendőrség, tűzoltóság, orvosok, tanárok és páran még...stb.

igényes 2010.12.07. 17:29:33

@lac666: Most képzeld el, hogy Debrecen egy megye székhelye, annak van polgármestere. Tudod, hány megye van Magyarországon?
Kósa fogadott orbánnal valamiben, veszített az orbán, kósa nyert 10+ 3 milliárdot. Tudod-e kivel fogadott és nem nagyobb összegben orbán? Lényeg 90 milliárdot zsebpénzként eltett, de kinek fizeti ki? A Pápához családját vitte, egy devizahitelest nem vitt, de mozgáskorlátozott gyermeket sem. Nem ciki, nem erkölcstelen?

lac666 2010.12.07. 17:32:02

@igényes: Ha nem hülye, akkor hazug! Egyébként a hülyeség és a gazdagság nem zárja ki egymást! :-)

lac666 2010.12.07. 17:34:28

@igényes: Eleve a vezír nem veszíthet! A vezír mindig nyer, tehát dől az elméleted! :-)

igényes 2010.12.07. 17:35:06

@Rá Dios: Nem nagyon vereckeiek, tehetősek inkább. Voltak vannak feleségek is. Porsche, Mercédesz, imádják a pénzt, de tényleg. Jó helyen voltak! IQ-ról nem beszélek, nem mondtam, hogy nincs, de Győzike jobb izlésű.

igényes 2010.12.07. 17:36:31

@lac666: Igaz! lehet, ez is igaz, de izgató is.

devadel 2010.12.07. 17:45:04

@Publius Decius Mus: valóban, a hitelminősítők nem a mi érdekeinket képviselik, hanem a befektetők érdekeit. már csak az a kérdés, hogy szükségünk van-e a befektetők pénzére. ha nincs, akkor teljesen jogosan szarjuk le a hitelminősítők véleményét.

de sajnos, én úgy tudom, és mindenki más is úgy tudja, hogy szükségünk van rá. akkor meg mi a faszt emberkedik onnan debrecenből az a szerencsétlen, meg a többi haverja a kormányban és környékén?

nem szeretni kell a nemzetközi tőkét, hanem megszolgálni a pénzükért. vagy megdolgozni a saját pénzünkért.

gorcsev54 2010.12.07. 17:53:29

@orient:" Felejtsd már el ezt a politikus etetést a multik tehetnek mindenről..mi tehetünk róla mert nagyok az ígényeink és a magyar mindent az államtól akar ahelyett hogy lenne egy 65 éves nyug. korhatár. És csak a nagyon súlyos betegek kapnának állami pénzt. Cserébe mindenkit vissza kéne zavarni dolgozni, a közalkalmazottak felét kirúgni és alacsony adókkal pörgetni a gazdaságot. Alacsony adók 2011től szart sem érnek ha közben ugyanúgy fejre adják a segélyt mert ugyanúgy nem fog elmenni dolgozni akit az állam eltart....id. fentebb. Közalkalmazott nem munka, hanem ingyenélés, tiszt. kivételnek: Rendőrség, tűzoltóság, orvosok, tanárok és páran még...stb". Az elejére csak annyit: kinek magas az igénye? Az magas igény ,hogy legyen tető a fejed felett el tudj jutni a munkahelyedre és a fizetésed ne a hónap közepéig legyen elég ( főleg ne napi 12 óra munkával, mert van ilyen is ) az ,hogy ha véletlenül beteg vagy akkor ellássanak.(speciel én 38 év alatt egy napot sem voltam táppénzen )-szerinted ezek nagy igények? Mi az ,hogy 65 év ig. dolgozni? Miért te szerinted nem 65 év a nyugdíjkorhatár?A többivel még egyet is tudnék érteni ( közalkalmazottak ) -csak jó lenne ha megmondanád ki ad munkát nekik -mikor már nekünk sincs!Én például kurvára unom azt a folytonos dumát ,hogy mindenki az államtól akar kapni , hát elárulom az 57 évem alatt nem ,hogy kaptam tőlem meg szerintem a korosztályunk nagy részétől csak indig elvettek(nekem nekünk sem kedvezményes hitel sem szocpol sem lakás építési támogatás sem normális gyes gyed vagy mi túró sorolhatnám nem jutott nekünk csak a" cocializmus" építése majd a munkahelyünk elprivatizálása stb. jutott, tehát az beszéljen itt nagy igényről akinek valóban az volt van. És milyen alacsony adók és kinek vannak? vannak

M&Ms (törölt) 2010.12.07. 18:06:49

A fideszesek (1-től 1-ig) hülyék és szarok a gazdasághoz. Kb. ennyi.

DerWish 2010.12.07. 18:19:38

Mikor rúgják már ki ezt az idiótát?
Ha egy ilyen marha egy multinál lenne sajtó referens és ilyen produkciókkal állna elő, mint amit az elmúlt 6 hónapban láthattunk/hallhattunk... a szakma fényesen röhögne balfaszságain és már rég inkompetenciára hivatkozva kirakták volna a szúrét. Amolyan reggel már nem mükszik a belépőkártyája stílusban.

Ekkora balfaszságokat Fletótól láthattunk utoljára. Egyszerűen sírva röhögök, mikor meglátom ezt a marhát és Co-t nyilatkozni.

Kérve kérem, vki akinek van vmi fogalma arról a kormányban, hogy mit kellene mondani, hogyan lehet eladni az ekkora szart, okítsa már ki. Írassák be vmi kommunikáció tanfolyamra (addig se látjuk) és nagyon pianóban engedjék újra bármilyen hivatalos kommunikáció közelébe.

Kérve kérem az Úr fanjait, hogy az elmúlt időszak akár egy jó és tisztes megnyilatkozását legyenek szívesek idelinkelni.

A szakmai felkészületlenség folyamatosan kisüt, nem értik, nem tudják, nem látják a következményeket/hatásokat.

orient 2010.12.07. 18:28:32

@gorcsev54: én igazat adok neked, mert szerintem hasonló korosztály vagyunk. Én sem voltam évek óta táppénzen én sem kaptam soha semmit az államtól ingyen, max szar eg. ellátást. De te meg én kisebbség vagyunk ebben az országban. Mindenki kap valamilyen formában segélyt ami nem ösztönöz a munkára. Orbánék jó irányba indultak csak féluton megállnak és ez így szart sem ér.

Amit kéne:
Alacsony szja meglesz jövőre. Családi adózás is. Pompás. Adhatnának mégnagyobb adókedvezményt a családosoknak az is jó lenne, de cserébe:
-Családi pótlékot el kéne törölni.
-rokkantakat felülvizsgálni és csak azt tartani rokk. nyug.díjon aki valóban nem tud dolgozni Hányat ismerek aki csak dagadt mert egész életében szallonát evett, cigizett és ivott, és le van százalékolva mert nem tud dolgozni. Mire föl?
-gyest nem 3 évre emelni megint hanem max. másfél év mint a világon mindenhol máshol! Legtöbb eu országban 12 hónap.
-65 nyugdíjkorhatárt komolyan venni. Értem nincsenek kiskapuk, szolgálati idővel és más kifogásokkal. Mindenki dolgozzon 65 évig. Max a fegyveresek ne, de azoknál is szigorúan aki fegyveres és nem irodakukac, és nem 35-40 évesen nyugdíjazni hanem ott is min. 50 év.
-közszolgák felét kitenni ahol nincs munkájuk (ált. hivatalokban)
-önk. rendszert egyszerűsíteni
...stb.

Annyi pénz lenne ebből hogy még kisebb adók lehetnének. Na ez a kis adók és az hogy sok ember éhen döglene ha ne megy el dolgozni hidd el úgy felpörgetné a gazdaságot és munkakedvet hogy ihaj. Az adócsökkentés szart sem ér mert maradnak a segélyek és a multikat nem b@szogatni kéne hanem inkább támogatni a befektetéseiket és fejlesztéseiket ami munkát teremtene és az alacsony adórendszer rövid időn belül annyi másik nagy céget hozna ide és a hazaiakat erősítené ezáltal, hogy csak az nem dolgozna aki nem akar.

Fidesznek ez a terve csak a legfontosabb lépéseket kihagyja belőle, mert nem mer egy ingyenélő réteget sem pofánvágni. Helyette a multikat ami csak rontani fogja a munkahelyek számát itthon. Közszolgákat ki sem kéne rúgni csak elég fagyasztani a béreket (kiv. orvosok , tanárok..stb.) pár évre és maguktól mennének el a versenyszférába. Amig megélnek a semmitevésből ott is fognak maradni!

PR-küszöb 2010.12.07. 18:30:49

Tudjátok mit szeretnék én látni?
De leírva és aláírva.

"Én ......... (x.y.) kormánytag

magánvagyonommal vállalok felelősséget

az általam hozott intézkedések

sikeréért."

Alf (törölt) 2010.12.07. 18:44:37

most történetesen igaza van a fityesznek.

:/

korhadt ajtófélfa (törölt) 2010.12.07. 18:54:22

Csak egyszer hallanám már hogy valaki ennek a sok dumajózska politikusnak megmondaná amikor jönnek azzal hogy most ez meg az meg amaz és ezért meg azért nem lehet nem tudjuk nem szabad stb hogy: ÉRTEM ÉN. CSAK LESZ....M.

Azért lettek megválasztva hogy rendet rakjanak. Ha megy maradnak, nem megy, mennek. Csókolom.

Munkahelyemen ha egy feladatot kapok vagy egy problémát kell megoldanom, akkor nekiállok és megoldom, néha szinte a lehetetlen kell bevállalnom, de meg KELL csinálnom. Ha jönnék ezzel a sok szar dumával kb 1 hónapon belül kivágnának mint macskát egészségügyi sétára.

Oldják meg. Erre vannak kitenyésztve. Pont.

Legyen elég munkahely a többi meg jön magától, mert ez felpörgeti e belső fogyasztást, lesz adóbevétel, lehet miből költeni stb.

_Szom Ki-Van · http://csollima.blog.hu/ 2010.12.07. 18:55:35

Bugyuta paródiának hatna egy, a világunkba most belépő embernek, hogy ez a kapitalizmus. Számunkra pedig szégyen, mert ez az igazság és hagyjuk.
Moody's és társai: egy leköszönőben lévő korszak vészterhes tanúi.

bleee 2010.12.07. 19:09:02

Orbán takaroggy! -tényleg jól hangzik!

kpityu2 2010.12.07. 19:43:52

Igazán megható, hogy a magyar export miatt aggódnak olyanok, akik egy nyavalyás szeget sem gyártottak le még külföldre.
Ezeknek javaslom, hogy előbb elemezzék ki hogy honnan származik a fizetésük.

Kandabula 2010.12.07. 20:11:36

„A debreceni polgármester hangsúlyozta: nekik arra kell elsősorban figyelni, hogy mit mondanak a magyar választók."

Valóban, a hülye gyerek is kedves a szüleinek.

banurr 2010.12.07. 20:34:06

Aljas vagyok, de újra CTRL C - CTRL V

Álszent harc a korrupció ellen?

A lakossági ellenállással meghiúsult korrupciógyanús pátyi és sávolyi ügyek után újra tízmilliárdokhoz jutott a Grupo Milton – ezúttal a fideszes többségű székesfehérvári közgyűlés döntésével. A Fidesz széles körű elszámoltatást ígért az előző kormányzati ciklus korrupciógyanús ügyeiben, ám a tételes felsorolásból a Grupo Milton tízmilliárdos ügyei sorra kimaradnak.
Scheiring Gábor képviselő ezért ma napirend előtti felszólalásában arról érdeklődött, hogy mik a székesfehérvári közgyűlés által a Grupo Milton tulajdonában lévő telek belterületbe vonásának körülményei, és kik az átsorolás haszonélvezői. Elmondta, hogy a cégcsoport ügyei mindenhol vihart kavarnak, és a korrupció gyanúja lengi körül ezeket. Ilyen volt a sávolyi motorversenypálya és a pátyi golfpálya építésének ügye.

Válaszában Navracsics Tibor ködösített, amikor azt állította: része volt a 2008-as megállapodásnak, hogy az önkormányzat belterületbe vonja a kérdéses területet. Ez nem igaz, az LMP birtokában lévő megállapodás csak annyit rögzít, hogy az önkormányzat az Alsóvárosi rét fejlesztését fontosnak tartja, azt kiemelten kezeli. Az önkormányzat 2008-ban nem vállalta a belterületbe vonást!

Navracsics Tibor nem válaszolt arra sem, hogy a Fidesz miért nem kezdeményezett elszámoltatást a Grupo Milton korrupciógyanús ügyeiben. Miért hallgatott ezekről az ügyekről a kormányváltás előtt, és hallgat azóta is a Fideszes médiabirodalom? Mi köze van Orbán Viktor miniszterelnöknek a cég vezetőjéhez, akivel 2010 márciusáig rendszeresen együtt nézett meccset a székesfehérvári sóstói stadion Grupo Milton által szponzorált VIP páholyából?

Az LMP ezek alapján követeli, hogy a kormány beszéljen világosan, és hozzák nyilvánosságra a 2008-as szerződést!

Budapest, 2010. december 6.

Rob67 2010.12.07. 21:00:26

Na most komolyan, valaki elhitte 1990-ben hogy ez a Viktor gyerek demokrata?
Fiatalnak fiatal volt, na de demokrata?
Aki kádári/kommunista engedélyel melegedett Oxfordban?
Na ne. Vazze én kettő rosszat szóltam oszt a passzportom ugrott 2 évre, mondván a külföldre történő utazásom a közzrendet sértené.
Ez meg demokrata volt mi?
Na most beszartam a röhögéstől...
Semmi más nem történt, csak Viktor végre hazaért, végre azt csinálhatja amire annak idején a párt tanította.
Bödös komcsi. Ez valóban az.
Faszt redszerváltás, csak turnusváltás volt.

aZanya 2010.12.07. 21:11:28

Kedves Orient! HA ekkora hülyeségeket vagy képes leírni, akkor lécci gyere és neveld helyettem a 3 gyerekemet..

Családi adózás még nagyobb összegig??? MINEK??? Mikor az átlag magyarnak nincs is annyi jövedelme se, hogy kis részét igénybe vegyék??? A párom minimálbérre van bejelentve, bár háromszor annyit keres. Én munkanélküli vagyok majd egy éve. És nem igaz hogy nem keresek munkát. De nincs.
A három gyereket három különböző helyre kell vinni, reggel, három helyről elhozni délután, különórák.....nincs olyan munkahely ami mellett ezt meg tudom oldani és fel is vennének.....A férjem 16 órát dolgozik. 16-ot!!!! Azért hogy totózhassunk hóvégén, melyik számlát fizessük ki...

1,5 gyes???? Hova teszi az anya a gyerekét akkor???? Először tessék bölcsődéket építeni, anyabarát munkahlyeket létrehozni, és utána lehet másfél év a gyes.

CSaládit elvenni??? Tudod, az átlagembernek jelen helyzetben ez az egy biztos jövedelme van. És emiatt tudjuk fizetni a lakáshitelt.

Én nem vagyok segélyen élő.Munkanélküli vagyok, onnan sem kapok semmit. Pedig kb 5-6 féle segélyre lennék jogosult.

Aki kövér le kell fogyasztani, nem hagyni hadd dögöljön éhen. Aki iszik le kell szoktatni és megszöntetni az okot amiért iszik. Mert ma ne mcsodálom hogy isznak az emberek, ami itt folyik, azt nemigen lehet épésszel bírni. Persze a felső tízezernek lehet ez morbidul hangzik... De tudod te milyen érzés hogy nem tudod a gyerekednek megvenni az egészséges kaját sem? Mert csak kenyérre meg szar külföldi bolti tejre futja?????

Kívánom hogy tapasztald meg, és utána mondogass ilyeneket.....

aZanya 2010.12.07. 21:15:38

MI lenne ha egyszer valóban azokat sarcolnák meg, akik meg is érdemlik??? Csak egy példa....férjem cégénél (már ahol ő alkalmazott) mindenki minimálbérre van bejelentve, a férjem is betanított szakácsként. Pedig szakmája van, 12 év gyakorlattal. És 67e ft-ra van bejelentve. NIncs szabi (persze leírják, hogy kivette) nincs betegszabi, nincs béren kívüli juttatás. Igaz 3x annyit keres, de 16 órát dolgozik naponta!!!!!!

MIért nem az ilyen cégeknek néznek utána??? Hány milió adót csal el??? HAVONTA????

És eddig majdnem mindegyik vendéglátós cégnél ilyenek voltak...

Miért a kisemberekkel kell megint a legjobban kibaszni????

Zsola777 2010.12.07. 21:29:47

újratermelődik, egyelőre...

_Szom Ki-Van · http://csollima.blog.hu/ 2010.12.07. 21:47:57

@Rob67: Sajnos azt véletlenül sem állítanám, hogy Orván úr kommunista.

stefan75 2010.12.07. 22:37:03

Érdekes, tavaly még tök mást írtak:
www.fidesz.hu/index.php?Cikk=131465

Idézem a címet: "A leminősítés korona a kormány kudarcán!"

Most akkor mit kell gondolnunk?

Kandabula 2010.12.07. 22:56:27

@stefan75: a leminősítés: pántlika a kormány kalapján.

gorcsev54 2010.12.08. 14:00:58

@orient: Mondjuk én azért a családi adózást azt földughatom magamnak az egyik gyerekem 29 a másik 27 éves.Már megint rosszul jártam .Az viszont szerencse , hogy nekem a 65 év az csak "63 ,5 év"- csak egy a probléma, hogy szép lassan a vállalkozásom csődbe megy -tehát nem valószínű ,hogy addig dolgozom, vagy mehetek mint a barátom település őrnek havi nettó 60 ért.(Pedig az állami munkahely ezt a minimálbérért hőzöngőknek írom)

orient 2010.12.08. 14:24:55

@gorcsev54: ok, viszont ha azokat a lépéseket megtennék amit irtam a felszabaduló pénzből olyan adó és járulékcsökkentést lehetne csinálni amivel mindjárt nyereséges lehetne a vállalkozásod.

Családi adózás engem sem érint, de attól még jó ötletnek tartom...
süti beállítások módosítása