Subnormalia, azaz Doktorland

Két verzió van:
A. bértollnokok vagyunk és a szociktól / libsiktől / narancsmanóktól / radikálisoktól kapott luxuslimuzinokkal osonunk atombunkertől atombunkerig;
B. hiszünk a kussolás bűnös mivoltában...

* * * * * * * * * * * * * * * *
Ha esetleg nem bírod magadban tartani:
subnormalia-kukac-freemail-pont-hu
* * * * * * * * * * * * * * * *

Blogz & linkz

Gulyásdemokrácia

Lashee

Mandiner

Medwe

Michael Knight

Oszkó Péter

Tóta W. Árpád

Vastagbőr

Véleményvezér

Zoli vagyok

+

Linkcsere partnerek





Google PageRank
blog

Portfolioblogger

Portfolio hírek

Hirdetés

Laszt kommentz

  • theos tzilag: "rokknyugger" Sok van . De nem homogén csoport egységesen kezelhető problémája. Valahová leírtam ,... (2018.08.23. 16:31) Omnipotens titánok
  • Szúrófény: @micimate: Tacitustól tudom, hogy azért lesz valakiből politikus, mert lopni akar. Jancsó Miklós "... (2014.08.02. 06:45) Egy illuzionista lázálma
  • Szúrófény: Nem messzi tájak felfedezője Demagógiában járt Göre Gábor Demagógia hatalmas, mondhatnám határt... (2014.08.02. 06:32) Álszent igazságosztás
  • Szúrófény: Abszurd mese Hol volt, hol nem volt az állami vagyon. A moszkvai világbirodalmon túl, az átláthat... (2013.05.29. 03:57) Abszurd vonal,...
  • Holnap Kapitány: Alternatív évértékelés, a hippikorszak muzsikájával: iloveyouso.blog.hu/2012/02/07/a_balkanra_tart (2012.02.08. 10:22) Az illuzionista hibajavítás
  • Utolsó 20

A jogállam elárulása

2011.09.05. 22:38 | jolanbela | 36 komment

Címkék: alkotmánybíróság jogállam magánnyugdíjpénztár kedves vezető portfolioblogger paczolay péter

A minap nyilvánossá lett, immár a jövő januártól hatályos új alkotmányhoz igazított Alkotmánybíróságról (Ab) szóló törvény, ami szerint:

„Mivel az új alkotmány szerint a törvénytervezetek elfogadása után már csak a kormány, az országgyűlési képviselők negyede és az alapvető jogok biztosa fordulhat az Ab-hez, a testületnek a folyamatban lévő ügyek közül is csak ezekkel kell foglalkoznia.
Az Ab tájékoztatása szerint 12 ilyen ügy van, valamennyi ombudsmani beadvány.”

Nem szeretem az összeesküvés elméleteket, de most megfordult a fejemben pár kérdés.

Vajon miért szellőztette meg az Ab a manyuppal kapcsolatos határozattervezetét? És vajon mire föl volt egy kétnapos színjáték? Gyöngyöző homlokkal küzdöttek a taláros jogtudorok, de nem tudtak határozni. Szóvivőjük szerint azért nem tudtak dönteni mert új szempontok merültek fel. Csak nem az Ab-ról szóló új törvénytervezet? Csak nem az új tagok?

Lehet, hogy itt lenne az ideje, hogy az Ab elnöke a korábbi morális vizsgálatot lefolytassa  magában még egyszer? Én az alapoknál kezdeném, remélve, hogy segít függetlenedni az aktuálpolitika bűzétől.

Mi a morál?

Mi a jog? Mi a jog célja? Miért van szükség jogra? Mi a jogállam? Hol húzódik a jogállamiság határa? Van-e összefüggés a jogba vetett bizalom és a jog érvényre jutása között? Vajon mi az, ami erősíti és mi az, ami gyengíti a jogba vetett bizalmat?

A kérdések naivnak tűnnek, de meggyőződésem, hogy időről-időre ismételten fel kell tenni őket önmagunknak, hogy képesek legyünk meglátni hol is állunk.

Vajon mit véd ma az Alkotmánybíróság?

Államosítják a manyup pénzeket azzal a felhanggal, hogy az egész manyup rendszer mindenestül rossz, különösen mert eltőzsdézik az emberek nyugdíjra félretett pénzét. Ehhez képest az állami nyugdíjrendszerbe önkéntesen visszakényszerített emberek többsége reálhozamot kap. Az állam meg 500 Mrd Ft-ért vesz MOL részvényt, amit jelenleg több mint 100 Mrd Ft minusszal lehetne eladni a tőzsdén. Nem mellesleg a 3000 Mrd Ft államosított vagyonnak semmi látszata, hiszen pár százalékot ugyan csökkent az államadósság, de a „tankönyvszerűen megvalósíthatatlan” gazdaságpolitikának köszönhetően ez hamarosan ugyanott, ha nem sokkal magasabban fog állni, mint eddig. Megszorítás, megszorítást követ. Az év elején két hónap alatt megbukott Matolcsy Vátesz György első, önállóan „tervezett” költségvetése 250 Mrd Ft-tal, most meg újabb 100 Mrd Ft-ot kell beszedni. Szakértők szerint a manyup pénzek lenyúlása ellenére 2012-ben kb. 1000 Mrd Ft kiigazításra lesz szüksége a költségvetésnek, aminek oka – a kormányzati kommunikációval ellentétben – nagyobbrészt nem az euro válság vagy az emútnyócév, hanem a dilettáns és hibás gazdaságpolitika.

Az állítólag GMO-val szennyezett kukoricát (legújabban már szóját is) tárcsáztat ki a kormányzat, úgy hogy a vizsgálati eredményeik nem bizonyíthatóak, ami miatt a vetőmag cégek beperelték az államot és nagy valószínűséggel nyerni fognak. Újabb néhány Mrd mínusz. Miközben a gazdákat is a mi adóforintjaikból kártalanítják 10 Mrd Ft-ért.

2,5 Mrd Ft-ért rendőrautókat bérel a rendőrség, miközben a mentőautók életkor határát 10-ről 13-ra emelik. A mocskos táppénzcsaló rokkantnyugdíjasokhoz 15 percen belül ki kell tudni érni, hogy a legközelebbi közmunka táborba szállíthassák őket, nem?

A közoktatásban 15 évre csökkentik a tankötelezettséget a Széll Kálmán terv szerint, miközben minden szakember ezt kifejezetten ellenzi. Felsőoktatásba bejutó államilag finanszírozott helyek számát majdnem a felére szándékoznak csökkenteni úgy, hogy közben a világban az információ mennyisége rohamtempóban növekszik. Megfelelő képzés nélkül az új tudásokból mit fognak érteni? Sőt! Ha a kiművelt emberfők számát csökkentjük, vajon hogyan lesz versenyképes ez az ország a világban? A kínai vagy indiai szalagmunkásokkal való versengés a cél? Aki a tudást a munkával próbálja meg szembeállítani az egyszerűen ostoba. (Csak zárójelben: a mostani és a megelőző társadalmi rendszerek is mind-mind munka alapúak voltak, és bizonyos aspektusból csak a kizsákmányolás mértékében különböztek/nek.)

A jogalkotásban nyilvánvaló jogi dogmákat (pl.: visszamenőleges hatályú jogalkotás, indoklás nélküli kirúgás, stb.) hágnak meg pillanatnyi politikai érdekek miatt. A jogállam alappillérének számító hatalommegosztást szinte felszámolták, a semmisségi törvény ebben már csak hab a tortán. A büntető törvénykönyv gyöngyszemeiről már ne is beszéljek (pl.: védő nélküli előzetes letartóztatás). Az új alaptörvény pedig sok vonatkozásban olyannyira rossz, hogy a Velence Bizottság 150 pontban fogalmazott meg kritikát.

Vajon az Ab elnöke nem érzi-e elárulva Velence Bizottsági tagságát, hogy a Bizottság 150 pontos, nagyon komoly bírálata ellenére ma hallgatva, sőt az Ab törvénytervezete szerint, elfogadva és támogatva azt, végzi munkáját. Egyben ez nem elárulása-e a jogállamnak, ha legfőbb védelmezői ugyanúgy figyelmen kívül hagyva minden kritikát kiszolgálják a Kedves Vezető antidemokratikus törekvéseit? Nem elárulása-e saját szakmájuknak, ha épp a lényegét, a jog uralmának meggyengítését/felszámolását támogatják?

A Kedves Vezető gazdaságpolitikája számszerűen és tényszerűen működésképtelen. A szakmailag szakmányban születnek a dilettáns döntések. A Kedves Vezető és falkája mindenek feletti dilettantizmusukat szimbólumpolitizálással igyekeznek rejtegetni, amelyben a Kövér strigakötél László által aláírt, személyre szóló alkotmány rendelése az alkotmány asztalánál a végső, kafkai abszurditás. Az állam működésének átalakítása a legeufémistább megközelítés szerint is a joguralom helyett a tekintélyuralom irányába változik, de tekintve a Kedves Vezető és falkájának arroganciáját és eddigi tevékenységét, nem túl nehéz belelátni ebben az irányba ennél önkényuralmibb berendezkedést sem.

Vajon végig gondolta-e már az Ab azt is, mi lehet a következménye annak, hogy a tervezet szerint egy feszültségoldó szelepet most le fognak dugózni. Vajon azok az emberek, akik a jogállamiságban bízva eddig az Ab-nek szóló kérdések megfogalmazásában vezették le feszültségüket ezután hogyan fogják levezetni a feszültségüket?

Vajon mit is sikerült megmenteni az Ab-nek a megalkuvással? Valóban létezik az Alaptörvényben egy Alkotmánybíróság és valóban megmentették saját állásukat. De ezen kívül? (Vagy ennyi elég?) Mi maradt meg, ha gyakorlatilag az Alkotmánybíróság működése szinte nullára redukálódik, hiszen döntési szabadsága korlátozva (pl. gazdasági kérdésekben nulla), illetve az alkotmány értelmezését kérők köre szintén korlátozva (pl. a képviselők 25 % !?). Azaz nagyon kevés témakörben, nagyon kevesek lesznek képesek beadni kérelmet az Ab-nek. Ilyen megközelítésben nem is értem mireföl a bővítés. 12 ügyre 15 alkotmánybíró? Nincs ez kicsit túlméretezve? Ráadásul mivel kis hazánkban nem ismert a precedens jog, így hiába hoz bizonyos tényállásnál egyfajta döntést, azt egy következő azonos tényállásnál semmire nem kötelezi az Ab-t. Nyugodtan hivatkozhat a körülmények megváltozására, ha a Kedves Vezető épp „más irányt tartana üdvözítőnek” (gyengébbek kedvéért: adna utasításba).

Amit az Ab ma támogat az egy irracionális illúzió. És mint minden illúzió ez is szertefoszlik. Sokkal hamarabb, mint arra számítanak. És amikor az illúzió mögött szembe jön a valóság olyan feszültség keletkezik, amelynek megszűnéséhez, feloldásához lehet nem lesz elég egy fülkeforradalom.
 

· 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://subnormalia.blog.hu/api/trackback/id/tr723205325

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Jogállamban szeretnék élni! 2011.09.08. 11:46:38

Olyan országba vágyom, aholsenki sem egyenlőbb másoknála közlekedési balesetben a felelősséget nem az dönti el, hogy ki kinek a rokona vagy ismerősea bírósági döntésekből nem ordít, hogy a döntéshozó melyik oldalhoz tartozikaz ügyészséget a jogszabályo...

Trackback: A jogállam elárulása 2011.09.06. 22:06:07

A minap nyilvánossá lett, immár a jövő januártól hatályos új alkotmányhoz igazított Alkotmánybíróságról (Ab) szóló törvény, ami szerint:

Trackback: Orbán és a hazugság 2011.09.06. 17:16:54

Fidesz mindig is keresztény, hazafias, családközpontú párt volt és lesz. Ja, és persze hazug is. Ezt persze nem én mondom, hogy hazug, pláne, hogy hazafias, meg keresztény! Hisz hogy jövök én ahhoz, pláne lenyomozható magyar ip-cím mögül hogy jövök. Ne...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Köves D. Gábor 2011.09.06. 17:11:03

Ez túl hosszú. Csinálj az elejére egy max. két mondatos kopfot, amiben benne van minden lényeges tartalom, azután következik a reklámdoboz, utána jöhet a szőrözős kifejtés a perverzeknek, akik ilyesmiket elolvasnak.

regress 2011.09.06. 17:14:04

a csigában nincs gerinc,a kárpátmedence 2/3-ád csúszó-mászók lakják

Köves D. Gábor 2011.09.06. 17:22:35

Nah, elolvastam, egész érdekes.

kissiú 2011.09.06. 17:26:37

Jó poszt. Az Ab-től nem vártam sokkal többet, illetve igen, csak pozitív következményeket nem reméltem a döntésükből. Száz csel volt már a Vezető tarasolyában előkészítve arra, ha elmeszelik a nyugdíjtörvényt.

Majd Strassburgban folytatódik, de valószínűleg a következő kormányok állják a csekket.

XoniX 2011.09.06. 17:45:38

@kissiú: Bakker, ebredj mar fel! Soha nem a kormany allja a csekket. Az allamnak NINCS penze, a mi penzunkkel szorakozik. Ha valamit elqrnak, azt mi fizetjuk ki, nem Ők

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.09.06. 17:53:14

Magyarországon jogállam?!
-felsőbbrendű diplomás minimálbér
-érinthetetlen kasztba tartozó közalkalmazottak
-a közalkalmazotti munkák nem mennek át a közbeszerzési törvényen, még az állami munkaügyi hivataloknál sincsenek meghirdetve, titkoltak...
-nincs nemzeti önrendelkezés
-magyar polgári szervezetek ellehetetlenítése: Xénia láz, Magyar Gárda,
-nyílt rasszista uszítások és utcai demonstrációk a magyarok ellen, ők nem emberek... az állam általtámogatva, pl. most a 64 vármegye gyerekszervezet ellen...
-szabadon működhetnek felsőbbrendű tudatú szeparatista istenke kiválasztottjai szervezetek, egyházaknak álcázva, ha a magyarokat mocskolják...
-állami hatalomból működtetett orrgazda hálózat, a megtérül lopáskár 1% alatti... ennyi erővel fölösleges a rendőrség...
-22 év alatt 28 millió regisztrált eltűnt, szerv, szexrabszolga emberkereskedelem
-személyi hitelek, az ember is lehet már árucikk, a bankok nemcsak vagyontárgyakkal kereskedhetnek, sőt még az utódrabszolgaság fogalmát is be akarják vezetni...
-3 hónapig nem ember, aki nem regisztráltatja magát 1 napon belül ha elveszíti a munkahelyét, vagy ha ő mond fel, mert a jogait megsértette a munkáltató... sérül az emberi méltósága, éheznie kell vagy kéregetnie... a legalapvetőbb emberi jogok nem érvényesülnek...
-egészségügy?! a statisztikák alapján népirtás folyik a kórházakban, a rák és egyéb statisztikák szerint.. nincs állam amelyikkel versenyre kellhetnénk...

Most ilyen állapotok mellett... minek alkotmánybíróság? minek ombudsman?! hiszen nincs jog.. nincs állam... nincs demokrácia...

Ki hallott már olyat, hogy aközalkamazotti átlagjövedelem a négyszerese az egy főre jutó jövedelemnek?! Így az okosok hatalmaskodni mennek és nem az iparba termelni... még nem hallottam olyan társadalomról, amelyikben ez így lenne... hogy magasabb lenne a közalkalmazotti jövedelem, mint az egyfőre jutó...

s 2011.09.06. 18:05:39

Az alkotmánybíró dolga nehéz. Különösképpen most, amikor azt kell eldöntenie, hogy a hazáját árulja el inkább, vagy a hazájában lakó honfitársait. Az egyik veszni fog, bárhogy dönt is, ezért nincsen jó megoldás. Mielőtt bármit írsz, gondolkozz ezen. Még valami: nem vagyok alkotmánybíró. Viszont értem a helyzetet.

Ringlósztár 2011.09.06. 18:13:39

Az AB tagjai szarják össze magukat, ugyanis az összes idiótát, akik ma jogi doktorátussal az országgyűlésben ülnek, ők tanították.
Mit lehetne várni azoktól a képviselőktől, akiket gerinctelen tetvek tanítottak?

kvadrillio 2011.09.06. 19:26:00

Nu, ez az igazi jogállami lábbaltiprás, amit a Stohl gyerekkel csinálnak !
Pankrációnak, kabarénak is siralmas, de FŐLEG EZ AZ ÁLSZENT, HAZÚG KEBELBARÁTI TÁRSASÁGI ÖSSZEFOGÁS, PÁTYOLGATÁSA EGY FASZKALAP DROGOS, ALKOHOLISTA FÉLAGYÚ FELELŐTLEN EMBERNEK !

AZÉRT EZT NERM KÉNE, MERT AZ EMBER LÁTHATÓAN FIGYELI, HOGY EZEK AZ EMBEREK AKIK PÁTYOLGATJÁK EZT A FÉLAGYÚT, MAJDNEM HASONLÓAK HOZZÁ !

ESZEM MEGÁLL.....

SZERENCSÉTLEN COMBNYAKTÖRÖTT BÁCSIKA, AKIRŐL AZ ORVOSTUDOMÁNY MÁR ÉVEZREDEK ÓTA TUDJA, HOGY SÚLYOSAN KÁROSODOTT A SZERVEZETE ENNEK A BALESETNEK A KÖVETKEZTÉBEN, ÉS JÓ HA MEGÉLI A KÖVETKEZŐ 1-3 ÉVET !

SZEMÉT EMBEREK, SZEMÉT PANKRÁCIÓJA EZ A JAVÁBÓL.....SZÉGYELLHETIK MAGUKAT.

kvadrillio 2011.09.06. 19:31:06

jah..és tiszta szívemből kívánom Ruttnernek és Stohlnak, hogy ilyen combnyak törést szenvedjenek el, mint ez a bácsika !!!

remélem ez is sikerül nekik !

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2011.09.06. 19:43:58

Ezek már csak bohócok--jól megfizetett bohócok,mint "mipalink". Ennyi.

ubu1 2011.09.06. 19:56:11

@s: Miért árulná el a hazáját, ha elkaszálja a nyugdíjtörvényt? Nem a hazája és honfitársai között kell döntenie. Az egyik oldalon együtt áll a haza és a honfitársak (vagy legalábbis többségük), a másik oldalon pedig a kormány és esetleg a saját pozíciója. Így már könnyebbnek kéne lennie a döntésnek, ha van lelkiismerete.

egyenlítő 2011.09.06. 20:30:39

@Con Storm: A közalkalmazotti jövedelemmel tévedésben vagy. Közalkalmazott az orvos, a tanár, az ápolónő, stb. Talán kormánytisztviselőt akartál írni?

l0lcopter 2011.09.06. 20:32:41

hát figy, x millió embertől lenyúlod a zsét, azon gondolkozni kell hogy hogy adod be nekik, hogy nem volt helyes, de így jártak.

mim 2011.09.06. 20:36:51

Szerintem egyszerűen feltették a rossz irányba hajlóknak a megfelelő kérdéseket:
Szeretnéd ha az utódaid mind feketlistára kerülnénak? Szeretnél emelt fővel távozni? Akkor kérlek légy megértő és várj amíg az új tagoknak hála nem kell már a lelkiismereteddel küzdeni.
És lám egy ilyen kis összegecskéről való döntés el lett napolva. Pedig azért érthető, hogy az idő múlásával arányosan - nem fordítottan :-) - egyre kevesebb nyoma marad bármilyen összegnek a szó szerint feneketlen büdzsé mélységeiben.
Ezért a "nem döntést" én döntésnek értelmezem.

BejgliFolt 2011.09.06. 20:52:38

azért lengették be, hogy a manyuptagok számára fognak kedvező döntést hozni, mert így ha az új tagokkal már más döntést hoznának, akkor egyértelmű és látványos lenne orbán kézivezérlése

tlvajferi 2011.09.06. 20:54:57

az is a jogállam megcsúfolása, hogy a stohl buci 10 hónapot kapott

betépve, bedrogozva, balesetet okoz
de a bíróság összejátszik a "szakértőkkel" és méltányolja "buziságát"

magyarország, én így szeretlek!

nu pagagyí 2011.09.06. 20:57:26

Na végre! Most már csend van. Amióta azt a sok idióta kérdést nem kell olvasgatni, egész jó hely lett ez itt. Lehet nyugodtan ücsörögni a kényelmes fotelben, kedélyesen csevegni a titkárnővel. Finom ez a kávé! Hova is menjünk kirándulni a családdal hétvégén? Az a baj, hogy már mindenhol voltunk. De lassan telik az idő! Ja, el ne felejtsem beadatni a palástot a tisztítóba! A múltkor láttam rajta néhány szöszt, ki kéne keféltetni. Tényleg, mennyi is az idő?

nu pagagyí 2011.09.06. 21:00:18

@tlvajferi: Miért? Mégis mit érdemelt volna? Halált? Az öreg azóta is kocogva nyírja a füvet. Felvett már egy zsák lóvét, annyira nem járt rosszul. Majd a Te karambolod után beszélgetünk.

tlvajferi 2011.09.06. 21:01:02

ez is a jogállam elárulása:

"Öngyilkosságot követett el egy 23 éves Hajdú-Bihar megyei graffitis fiatalember, akit idén egy év négy hónap börtönbüntetésre ítéltek rongálás miatt. A nol.hu cikke [1] szerint a fiatalember azért vetett véget az életének, mert szeptember közepén börtönbe kellett vonulnia rongálásnak minősített falfirkálásai miatt.

A fiatalember 2010-ben Debrecenben 26 rendbeli rongálást követett el. Az egyik alkotásával okozott kár elérte a 200 ezer forintot, így az már nem vétségnek, hanem bűntettnek minősült.

Az illegális alkotóművész rongálásokat próbára bocsátása alatt követte el, ugyanis falfirkálóként már korábban a hatóság látókörébe került. Úgy próbálta jóvátenni a rongálást, hogy több barátja segítségével lemosta a falfirkáit több épületről. Ennek ellenére letöltendő szabadságvesztésre ítélték.

A rendezett családi körülmények között élő fiatalember ismerősei úgy gondolják: a fiatalember tragédiája azt példázza, hogy a graffitiseket nem szabadna bűnözőként kezelni."

kicsit "drogos volt a fiatalember, ha a bíróság nem 4 hónapra ítélte volna, hanem mondjuk 6 évre és AZONNAL bilincsben vitték volna a börtönbe, mint NewYorkban, akkor még most is élne és talán le is szokott volna a "drogról"

igazi Lencsés István (törölt) 2011.09.06. 21:08:56

Ha jól emlékeszem a Fidesz hörgött amikor 300 forinthoz közelített Gyurcsány alatt a gázolaj. Most ők emelnek, mindjárt 400 lesz. De ez nem "megszorítás", gondolom az ostoba narancskommandó ezt is bekajolja.

aha, persze 2011.09.06. 21:17:36

Nagyon nagy baj lenne, ha itt egyszer egy valóban tettre kész csapat beindulna. Nem fel-le masírozó kirakatgárda, hanem olyanok, akik azt látják, hogy a sok mutyizó élősködő semmiféle törvénytől nem fél, (hiszen ő maga a törvény), csak a saját (és családja) testi épségének megsérülésétől tart.

salamander 2011.09.06. 21:19:45

Mint olyan, aki már látott karon varnyút Ringlósztárral kell egyetértenem.

A jogászok többsége görény, és a tanult jogelveket messze elfelejti. A szakvizsgán szépen felmondja mint a jó tanuló majd büszkén villogtatja semmit nem érő summa cum laude diplomáját.

Csak példaképpen nézzétek meg, hogy a jogállamiság egyik borzalmas aláásása okán - a magyar bankrendszer defektusos működése révén kialakult devizahitel válság miatt -egyik ügyvéd sem jelentkezett (tisztelet néhány kivételnek) felháborodottan a jogállam védelmében. Pedig aki tanult jogot, annak a napnál is világosabb, hogy ez a gyakorlat sért egy sor alapvető jogelvet.

Ez mutatja, hogy a több tízezer jogi szakvizsgával rendelkező jogász és a néhány száz sztárügyvéd, óvatoskodva inkább lebeszéli ügyfeleit a jogainak védelméről. A leginkább követett gyakorlat részükről az, hogy egyszerűen nem vállalják sokszor összeférhetetlenség miatt az ilyen ügyeket.

Alkotmánybíróságra azért van szükség, mert a természetjog és a hozzá kapcsolódó magasabb jogelvek nem ismertek el és rendszerünk jog-pozitivista azaz csak az írott tételes jogot ismeri.
Azokat a magasabb szintű jogelveket melyeket minden társadalom alapjaként ismerünk el (alapvető emberi jogok stb.) nálunk az alkotmánybíróság deklarálja AB határozatok formájában, s akkor a "mezei bíróságok" is alkalmazzák. Ellenkező estben nem léteznek azok a napi joggyakorlatban.
Ebből az is következik, hogy sérül az a 2000 éves elv, hogy bíró nem alkothat jogot.Így alkotmánybíró sem alkothatna jogot, csak alkalmazhatná azt, de alkot. Sőt az AB létrehozott egy láthatatlan alkotmányt az AB határozatok révén. Az AB határozatok az LB jogegységi határozataihoz hasonlóan visszamenőleges hatályúak! és megsemmisíthet 386 demokratikusan választott képviselő által megszavazott jogi normát is.
A Magyar Alkotmánybíróság tehát 1989-ben egy jogászcsoport révén kialkudott sötét gazdasági / pénzügyi lobbi érdekei mentén alakította ki új normarendszert.
Ezt jól demonstrálják a lusztrációs (Zétényi-Takács által jegyzett) törvény elkaszálása, a minősíthetetlenül hosszúra nyúló jogi eljárások, a szokásjogokkal és társadalmi normákkal meredeken szembemenő ítéletek.

A rendszer erősen megérett egy átformálásra, de olyanra mely semmit nem hagy érintetlenül. A legromlottabb és leggazdagabb lobbicsoportnak is éreznie kell, hogy a hatalmi ágak a társadalom érdekeit képviselik.

A hatalmi ágaknak külön-külön és együtt is a klasszikus jogállami teendőket kell maradéktalanul ellátniuk az alkotmányt betartva. Az alkotmányt azonban nem egy szűk testületnek kell magyaráznia, hanem annak úgy kell léteznie, hogy az alapvető jogelvek az évezredek során kialakult jellemző társadalmi normák igazságérzetével ne menjen szembe. Azt mindenki különösebb interpretáció nélkül is értse, követhesse, alkalmazhassa.
Mert egy törvény akkor jó, ha nyelvezete egyszerű - In legibus magis simplicitas quam dificultas placet.

igazi Lencsés István (törölt) 2011.09.06. 21:20:21

@aha, persze: Akkor ők nem gumilövedéket használnának. :-(( Szemük sem rebbenne.

tlvajferi 2011.09.06. 21:21:34

@nu pagagyí:
azt csak az óhéber rasszista propagandagépezet állítja, hogy az idős bácsi vígan nyargalászva kapálja a kertjét :-)

nem halált érdemelt volna, ugyanis nem történt haláleset (igaz ez nem tőle függöött)
csak hat évet kellett volna kapjon
a tíz hónap nem elrettentő egy ilyen" nagy jászai mari díjas sztár " esetén!
biztosan visszaeső lesz, mint ahogy most is visszaeső volt !!!

ezek után " Budaházy" ténylegesen "poltikai" fogoly, AKIT JOGSZERŰTLENÜL TARTANAK FOGVA ÉVEK ÓTA
HOL VAN A HÍRES "AMNESTY INTERNATIONAL"?

alien 2011.09.06. 21:49:48

emberek két dolog, egy hogy a napi büntetőügyek és az azokkal kapcsolatos furcsaságok a jogi rendszerhez kapcsolódnak ugyan, de a két kiemelt ügy nem függ össze a jogállami garanciák lebontásával az AB kiherélésével és a tagjai behódolásával
a másik érdekes elem pedig az, hogy hol jobb élni, egy becsődölt de jogállami rendben, (kiszámítható és nem biztos hogy van nála pillanatnyilag jobb) vagy egy nem jogállamban ami lehet, h csődbe megy
a megoldás pedig a gazdaságban a megszorítás náluk is, csak éppen a kormány és darth viktor nem a zembereket sarcolja, hanem felemeli a dízel adótartalmát és így a zembereket a vállalkozások sarcolják

az AB-nak ezért csak és kizárólag jogi szempontokat kell figyelembe vegynie, függetlenül ennek a tagokra és az államra gyakorolt hatástól, mert ha azt kezdik mérlegelni, hogy valami pl ugyan kicsit alkotmányellenes de jó akkor az ugyancsak a jó öreg önkényhez vezet, nem lesznek szabályok, nem lesz lét- és jogbiztonság, azaz nem szentesíti a cél az eszközt és nincs különbség a kicsi vagy a nagy jogellenesség között
uff

egyenlítő 2011.09.06. 22:00:12

@tlvajferi: Elrettentő??? Ne komolytalankodjunk, kérem! Az a hétvégi rendszeres 15-20 halálos áldozattal járó baleset nem rettentette el az "autósbűnözőket", akkor majd egy 6 éves börtön el fogja? Esetleg, ha minden autóban lenne egy alkohol- és drogérzékelő automata, amely lekeverne két kurva nagy pofont, majd kilőné a tetőn keresztül a vezetőt, az segítene!

Különben te mi vagy? Betyár, vagy csendőr? Esetleg MOSZAD ügynök, akinek napi rendszerességgel bizonyítania kell az antiszemitizmus létét Magyarországon?

Dr. Klein Imre · http://subnormalia.blog.hu 2011.09.06. 22:07:35

@nu pagagyí: "Ja, el ne felejtsem beadatni a palástot a tisztítóba! A múltkor láttam rajta néhány szöszt, ki kéne keféltetni."

Überköszönöm. :D

Dr. Klein Imre · http://subnormalia.blog.hu 2011.09.06. 22:15:27

@l0lcopter: "hát figy, x millió embertől lenyúlod a zsét, azon gondolkozni kell hogy hogy adod be nekik, hogy nem volt helyes, de így jártak."

Ennél azért mókásabb volt: egy pillanatra sem tételezték fel, hogy nem vagyunk idióták. Nyugdíjvédelem volt! "Ez így volt helyes és - szerencsére - így jártunk"... Megettük? Jórészt igen...

dr. v.b.1990 2011.09.06. 22:24:48

AB már akkor nem volt hiteles ,amikor Lázár benyújtotta az AB jogkörének korlátozásáról szóló törvényt és testületileg nem mondtak le. A többi már csak színjáték .(bár azért elég sokan bíztak benne ,hogy az "zemberek" számára hoznak kedvező döntéseket)

s 2011.09.07. 10:16:26

@ubu1: Megpróbálom elmagyarázni.

Itt vannak a devizahitelesek, ugyebár. Namost ezeket mi meg fogjuk menteni, mert elbasztak valamit régebben. (Nem mérlegelték a kockázatot, túlvállalták magukat stb . . .)

Volt egy 1997-es törvény (TÖRVÉNY baszki, nem banki hitelszerződés), ami alapján a nyugdíjadat máshol is gyűjthetted - fiatalabbaknak máshol is kellett gyűjteni. Ezt egyetlen tollvonással érvénytelenítették, egy MÁSIK TÖRVÉNY alapján, amely szerint ha manyup tag maradsz, a további, munkáltatód általi befizetésed nem számít bele az állami nyugdíjadba. Ez egy nyilvánvaló zsarolás, kimerítit a Btk. ezen cím alatt szereplő bűncselekményének minősített esetét. Az alkotmánybíróság ezen a ponton kellett volna. Amikor nekünk dönteni kellett, akkor kellett volna a segítség, hogy maradjunk -e, vagy ne basszunk ki magunkkal rettenetesen, és menjünk vissza az államiba. Ezt a döntést ugyanis - számos más körülmény mellett - nagyban befolyásolja, hogy amivel kényszerítenek, az egyáltalán törvényes -e.

Mi van most? Az emberek nagy része visszament az államiba, de ebben jelentős szerepe lehetett annak, hogy kilátásba helyezték az állami nyugdíjból való kizárásukat. Ha most az ab úgy dönt, hogy minden okés, akkor asszisztál egy nyilvánvaló jogtipráshoz. Ha viszont úgy dönt, hogy nem okés, akkor perek ezreit, tízezreit indítják majd meg az állam ellen, ugyanis egy olyan körülmény hatására hoztak az emberek döntést, amiről később kiderült, hogy nem is igaz (tehát nem a svájc frank árfolyamát nem tudták kiszámolni pár évre előre, hanem azt nem tudták kiszámítani, hogy egy sereg faszkalap mit fog mondani hónapok leforgása alatt). Ezeket a pereket az állam bizonyára el is fogja veszteni, ami után kártérítést fizet, stb . . . Az államnak nincsen pénze. Amit kifizet, azt valahonnan máshonnan, de mindenképpen tőlünk veszi el.

Tehát azzal, hogy NEM IDŐBEN MONDTÁK KI, HOGY EZ TÖRVÉNYTELEN, elbasztak lényegében mindent. Ezt most már akármit is csinálnak, rendbehozni nem lehet.

s 2011.09.07. 10:27:54

@ubu1: A másik szempont. Az lehet, hogy szerinted a kormányodnak semmi köze a hazádhoz, de ez a kormány intézi a hazád dolgait, ez képvisel külföldön, ennek az intézkedései szerint éled a hétköznapjaidat, mert ők hozzák nagyjából a törvényeket. A legutóbbi választáson a választásra jogosultak elsöprő többséget biztosítottak ennek a pártnak. (Nem kellett volna, de megtették) Azok után, ami itt gyurcsányék alatt volt, a sok egyszerű ember CSAKNEM MIND rájuk szavazott.

Most rájöttek, hogy gondolkodni kellett volna kicsit. Ez meg egy olyan dolog, hogy utólag mindig könnyebben látják azt, amit az értelmesebbje már előre is meg tud mondani.

egyenlítő 2011.09.07. 11:31:57

@s: A sok egyszerű ember egyharmada szavazott rájuk, második harmada más pártokra, a harmadik harmada pedig nem szavazott.

s 2011.09.07. 12:20:43

@egyenlítő: Van egy ismerősöm, aki néha megemlíti, hogy amikor az egyik csapattársuk megkérdezte az edzőt, miért ezt a szar kapust állítja be, akkor az edző ezt válaszolta: Mert nekünk háromféle kapusunk is van. Van ez a szar, van egy ennél szarabb és van a legszarabb. Ezért van ez a szar kapus.

Aki nem szavazott, az bűnt követett el. Az athéni demokrácában (kackackac) ezt büntették. A demokrácia igazán csak a jólétben és az értelemes emberek között ajánlott államforma. Minden más esetben jobb inkább valami határozottabb vezetés, feltéve persze, hogy a határozottság hozzáértéssel párosul. Nálunk az lehet a baj, hogy demokratikusan választunk meg szultánokat. Ezzel elérjük, hogy az illető teljes hatalommal rendelkezzen, de képességeit tekintve ne legyen több egy átlagos balfasznál. Aki erőteljes hatalmat akar magának (az elképzelései megvalósításához), az ne ragaszkodjon annyira a demokratikus eszközökhöz, hanem harcolja ki ezt - ha sikerül, ezzel bizonyította alkalmasságát. Aki viszont a demokratikus berendezkedésben hisz inkább, az ne akarjon erőteljes hatalmat, mert nem fogja tudni megtartani, és elég könnyen lámpavason végzi majd. Én szóltam előre.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.09.07. 17:14:57

@egyenlítő: Nem... egy magyar állampolgár átlagban, ismétlem átlagban 37 ezer forintból él meg...

A közalkalmazotti átlag 225 ezer forint....

egyenlítő 2011.09.07. 20:37:53

@Con Storm: Ezt a két számot hogy lehet összehasonlítani??? Az egyik egy főre eső nettó jövedelem (cigánygyerektől Csányiig), a másik pedig bruttó átlagbér (takarítónőtől egyetemi tanárig)!
süti beállítások módosítása